Ślub | Futra | Skóry | Buty| Uroda |
WEDDING | FURS | LEATHER | SHOES | BEAUTY |
moda.com.pl
| Bielizna | Dżins | Textil | Sklep | Akademia
| UNDERWEAR | JEANS | MEMBERS | KSIĄŻKI | KURSY
 
 

moda.com.pl   
News | Ogłoszenia | Targi | Oferta rynkowa | Badania rynkowe | Trendy | Pokazy | Projektanci | Fotograficy | Sklep | Katalog firm
Nawigator Mody | Akcesoria | Ludzie mody | Edukacja | Książki | Nowe technologie | Meble | Archiwum | O nas | Praca | Kontakt
Modne sklepy

Hexeline

Bata

C & A

Delmod

bugatti

Scholl

But-S


Dobrym sprzedawcą być

Gorseteria - Sieć salonów
z bielizną


Gorseteria - Świat bielizny

Polska oferta
rynkowa - bielizna


Polska oferta
rynkowa - jeans


Rodzime marki razem

DERRI: firmy tureckie pod jednym dachem
 

DERRI: firmy tureckie pod jednym dachem

Osobna produkcja, wspólna sprzedaż


W Polsce Turcy są znani jako dzielni wojownicy na polach dawnych bitew.
Okazuje się, że we współczesnym świecie są równie nieustępliwymi ludźmi interesu.
Nie poddają się dekoniunkturze i postanowili zewrzeć szeregi, by zdobyć rynki zagraniczne.
Mentalność skierowaną na przezwyciężanie problemów, a nie na ich rozpamiętywanie, dało się zauważyć podczas ostatniej edycji Poznańskiego Tygodnia Mody w marcu br.
Producenci i handlowcy z Turcji także narzekali na kryzys w odzieżówce, ich również dotknęło załamanie gospodarcze Rosji w 1998 roku.
Jednak w sytuacji kryzysu Turcy uważają, że trzeba podwoić wysiłki, aby się przebić na rynku.
Łatwiej uczynić to razem niż w pojedynkę, zatem tureckie zrzeszenie producentów odzieży skórzanej DSD (należy do niego 139 firm) podjęło na początku 2000 roku decyzję, aby otwierać poza granicami Turcji sklepy pod nazwą DERRI.
Zasada jest prosta.
Właścicielami sklepów są producenci, którzy sprzedają wyroby pod swoimi markami.
Są to marki lepsze i gorsze, tańsze i droższe, oferujące pełen asortyment skórzanej odzieży i galanterii o zróżnicowanych cenach.
Dlaczego Polska?
Pierwszy sklep DERRI powstał w październiku ub. roku w Polsce.
Mieści się w warszawskiej Galerii Mokotów, zajmuje 1500 m2 powierzchni handlowej i zatrudnia 19 osób personelu.
Już w sierpniu br. powstanie sklep DERRI w Chicago, planuje się otwarcie sklepów w Berlinie, Pradze, Paryżu, Moskwie i Londynie.
Savas Seckiner, dyrektor ds. marketingu w warszawskim sklepie DERRI, wyjaśnia, że pierwszą inwestycję ulokowano w Polsce ze względu na wielkość rynku wewnętrznego, a zwłaszcza możliwości Warszawy, oraz z powodu spodziewanego przystąpienia naszego kraju do Unii Europejskiej.
Warszawski DERRI jest swego rodzaju przyczółkiem do sondowania rynków polskiego i sąsiednich.
DERRI w Warszawie będzie organizatorem strategii dla całej Europy Środkowej i ośrodkiem dystrybucji towarów.
Już teraz DERRI ma kilku przedstawicieli handlowych, którzy pracują m.in. w Krakowie, Łodzi i Nadarzynie.
Sklep oferuje 6000 rodzajów asortymentu odzieżowego i 1200 - akcesoriów skórzanych.
Około 80 proc. oferty jest skierowane do kobiet.
Ceny większości kurtek wahają się od 300 do 3000 złotych i zależą od jakości skóry i marki producenta.
Wśród pań największym popytem cieszą się beżowe płaszcze, klasyczne spodnie skórzane i kurtki do samochodu.
Panowie lubią kupować skórzane spodnie i zamszowe marynarki.
Po sezonie następuje czas przecen, które w przypadku kożuchów mogą sięgać nawet 50 proc. ceny.
Kierownicy sklepu oceniają, że Polacy mają dobre rozeznanie w odzieży skórzanej, potrafią rozpoznać dobrą jakość i znają najlepsze marki tureckie, o czym świadczyły pytania o wyroby firmy KUZU - producenta dobrej jakościowo odzieży dla mężczyzn.
Zaletą sklepu jest możliwość sprowadzania z Turcji towaru na zamówienie klienta i obecność w bieżącej ofercie dużych rozmiarów.
Jak zdobyć klienta?
W styczniu br. DERRI zorganizował bezpośrednią wysyłkę do 10 tysięcy odbiorców - osób indywidualnych i sklepów z informacją o ofercie i zaproszeniem do zakupów promocyjnych.
W przypadku osób prywatnych kryterium były dochody - co najmniej 5000 złotych miesięcznie.
Kupując 10 sztuk towaru o łącznej wartości 2000 euro, można było otrzymać rabat w wysokości 20 proc.
Bezpośrednie zamówienie w magazynie celnym oznaczało rabat 30 proc., a zamówienie złożone w Turcji za pośrednictwem sklepu DERRI dawało rabat co najmniej 40 proc.
Sklep prezentował się także na tablicach reklamowych, wydał katalog oferty i zaistniał na łamach anglojęzycznego pisma "Warsaw Voice", chcąc przyciągnąć obcokrajowców.
DERRI korzysta z badań konsumenckich, tworzy własną bazę stałych klientów, zamierza wprowadzić karty stałego klienta i przeprowadza ankietę wśród klientów.
Pyta się w niej m.in. o zawód, rozmiar ubrania i obuwia.
Pani Buket Yengülalp (nazwisko to znaczy: "dzielny żołnierz o wielkim sercu"), członek zarządu DSD, mówi, że najbardziej obiecującą grupą docelową są ludzie młodzi, nie tylko miłośnicy sportów motorowych.
Młodzież najchętniej kupuje skórzane patchworki i wyroby ze skóry świńskiej, która jest tańsza od cielęcej i owczej.
Podsumowuje, że filozofią DERRI jest sprzedawanie towarów po cenie adekwatnej do jakości i zdobywanie dzięki temu rynku.
Kupiecka pantomima
Estetyczne i przejrzyste wnętrze jest dziełem tureckiego architekta.
Sklep dzieli się wzdłuż podłużnej osi od drzwi wejściowych na segment męski po lewej i damski - po prawej stronie.
Personel został przeszkolony przez tureckich specjalistów od sprzedaży.
Zajęcia trwały 4 dni po osiem godzin i obejmowały m.in. odgrywanie scenek kupno-sprzedaż i "kupiecką pantomimę".
Potencjalny nabywca może liczyć na dyskretną i kompetentną asystę sprzedawcy, który po kilkunastu sekundach od wejścia klienta wykazuje nim zainteresowanie.
Dzięki szkoleniom sprzedawcy wiedzą, jak kulturalnie acz skutecznie realizować tzw. sprzedaż krzyżową.
Szeroki wybór towarów daje tu spore możliwości do popisu.
W zakresie reklamacji obowiązują standardy właściwe dla Unii Europejskiej.
Zasadniczy układ sklepu pozostaje niezmienny, ale co jakiś czas przesuwa się niektóre regały, wprowadza nowe akcenty dekoracyjne i oczywiście zmienia wystawę.
Chodzi o to, aby sklep nie opatrzył się klientom.
Roman Kazior / JT
fot. Anna Babit


 
 Oferta rynkowa

Business:  Fashion | Firmy | News | Ogłoszenia | Targi | Oferta Rynkowa  Fashion:  Trendy | Pokazy Mody | Gala Dyplomowa | Złota Nitka | Projektant Roku | Sztuka Projektowania  Who is who:  Ludzie Mody  Designers:  Projektanci | Jewiarz-Bartczak | Filingier | Drewniak | Ignar | Jaroszewska | Gmach DXB | Dukało | Dworak | Hanuszkiewicz | Jarmołowska | Kaliski | Korytowska | Kruszyńska | Kycia | Łagońska | Michalska | Sicińska | Transmode | Walczak
Profashion Kiosk:  Prenumerata kwartalnika Moda.com.pl  e-moda.pl:  Wedding.pl: Wyznania Miłosne | Obyczaje ślubne | Poradnik Młodej Pary | Pokazy mody ślubnej  Leather.pl:  Buty | Dodatki | Skóry | Futra  Beauty.fashion.pl:  Zdrowie | Face | Skin Line | Hair Perfumy | Wizażyści mówią | Archiwum
Dla prenumeratorów  www.bielizna.pl:  Firmy | Trendy | Oferta Rynkowa | Pokazy Bielizny www.jeans.pl:  Blue Business | Casual Show www.textil.com.pl:  Firmy | Trendy | Tkaniny | Technologia

Copyright 1998-2014 by moda.com.pl